یزدفردا "با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان یزد و جمعی از مسئولین شهر هرات طرح عظیم آبرسانی به این شهر از چاه های منطقه خوانسار به بهره بردار ی رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان یزد این پروژه با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ،اعتبارات عمرانی شهرستان و اعتبارات مقابله با خشکسالی اجراء شده است.
براساس این گزارش طرح آبرسانی به شهر هرات شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه،اجرای خط انتقال به طول 21 کیلومتر،ساخت دو باب مخزن با ظرفيت 500 متر مكعب جهت تعدیل فشار آب و يك باب مخزن سه هزار متر مکعبی جهت ذخیره آب می باشد.
گفتنی است طول این پروژه 21 کیلومترعنوان شده که شروع عملیات آن از مرداد ماه سال 85 بوده و در خرداد ماه سالجاري نیز به بهره برداري رسیده است.
شایان ذکر است این پروژه با هدف تأمین آب شرب شهر هرات و بهبود بخشیدن به کیفیت آب شرب مشترکین این شهر در سه فاز انجام شده است که فاز اول و دوم آن به طول 16 کیلومتر با لوله هايی از نوع آزبست در اقطار 300 و 400 میلیمتر و فاز سوم این پروژه به طول پنج کیلو متر با لوله هایی از جنس آزبست و چدن داکتیل در اقطار 300 و 400 میلیمتری اجراء شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا